Wielkoformatowe folie w reklamie

Niewiele jest materiałów o tak szerokim spektrum zastosowań jak folie. Są bardzo użyteczne
między innymi w reklamie.

Folie doskonale nadają się do wydruków wielkoformatowych. Materiał ten może mieć
różny okres, w którym pełni swoje funkcje. Niektóre folie są krótkookresowe, a inne
średniookresowe. Krótkookresowe mogą być wykonane z winylu. Stosuje się je we
wnętrzach pomieszczeń, ale mogą być także stosowane na zewnątrz.

Nadają się do oklejania
okien (wtedy mają właściwości przepuszczające światło i są lekko przezroczyste) i do innych
krótkoterminowych zastosowań. Mogą nimi zostać oznaczone punkty sprzedaży, dzięki
czemu zdecydowanie zyskują na widoczności. Z kolei folie średniookresowe mogą mieć
właściwości nieprzezroczyste dzięki szarej powłoce.

Mogą być naklejane na samochody,
dzięki czemu firma jest reklamowana w sposób mobilny. W przypadku folii pojawiają się
coraz to nowe udogodnienia dla osób, które zdecydowały się z nich korzystać, zwiększające
walory estetyczne tego rozwiązania. Istnieje między innymi technologia, dzięki której
następuje uwalnianie powietrza, przez co szpecące reklamę bąbelki nie tworzą się pod
powierzchnią folii.